Här kan du läsa lite om naglar, D-NailStylist, skönhet, färg, form och mm.

torsdag, juli 19, 2012

Om återbesök part II

Ursäkta men det är mycket pg just nu då vi också håller på att flytta. Men tillbaka till återbesök….


Från början 




I den andra bilden har jag gjort en akryl förlängning med mall i clear o vit. Efter 5v. såg naglarna ut som på den tredje bilden. Jo, mycket av den vita kanten var borta, men eftersom hon inte kunde komma tidigare filade hon ner längden själv för att behålla balansen. Det fanns inte ett enda släpp och inget var trasigt. Jag var så stolt över henne!!



Så ville hon ha det efter återbesöket…

Normal sett rekommenderas påfyllning med 3-5 veckors mellanrum, men som sagt det är olika från person till person. Jag kan säga att ju mer man väntar med återbesök desto större blir det. Vid återbesök har man möjlighet att byta färg på fransk manikyr, form på naglarna, dekorationer o vad man än önskar. Jag lär mina kunder lite tips o trix för att hålla sina naglar i balans mellan återbesöken ifa man inte har tid för att boka en påfyllning.

Förlängning/förstärkning är lätt att hantera. Naglarna går inte av så lätt men det krävs lite skötsel o man ska vara beredd på att påfylla dem minst en gång i månaden, om naglarna växer jätte fort.

Med detta inlägg menar jag att om man tänker använda akryl/gel naglar, ska man tänka på att det inte är engångs kostnad, dessutom det är ganska beroende framkallande J!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar